Handelsbetingelser

BETALING

Justos.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Justos.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Pengene er som standard reserveret i op til 30 dage.

Viabill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din måneds ydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med Spar Xpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

LEVERING
Justos.dk prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 14:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 14:00 kan i nogle tilfælde først blive afsendt dagen efter.
Justos.dk sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet er angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering.

Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Justos.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Justos.dk naturligvis en ny leverance uden beregning, såfremt der er flere af samme str og vare på lager.

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.

 

REKLAMATIONSRET
Justos.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Justos.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Justos.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

 

REKLAMATION OG VARERETURNERING

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til justos@justos.dk
Varereturnering foregår til denne adresse:
Jespervej 215
3400 Hillerød

– bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

REFUSION
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid til betalingsmiddel, som betalingen kom fra.

FORTRYDELSESRET
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag  varen modtages, derefter 14 dage til at sende det retur. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Julegaver til fuld pris, kan byttes frem til d 7 Januar hver år.
Forbrugeren kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, bliver der lavet en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger.

 

SIKKER BETALING
1. Bruger du Dankort og andre betalingskort som vi modtager på shoppen så bliv endelig ved med det, for det er både enkelt og trygt. Særligt nu, hvor vi har indført Dankort Secured by Nets, der gør det endnu sværere at blive snydt, når du handler for over 450 kroner. Du bekræfter nemlig nu med din mobil, at det er dig, der handler. Den nye funktion er ikke bøvlet, blot mere sikker for dig og dit kort. Hvis du godt kan lide at handle på nettet – så er Dankort det sikre valg. Og nu bliver det endnu mere sikkert. Fremover vil du nemlig indimellem få sendt en engangs kode til din mobil fra Dankort Secured by Nets, som du skal taste, når du handler for over 450 kr. på nettet. Så kan vi sikre os, at det er dig, der bruger dit kort.

 

LEVERING
Justos.dk leverer som med post Nord for 50 kr. i fragt for ordre under 550 og gratis fragt for ordre over 550 til en valgfrit pakkeshop inden for 1-3 dage. Dog i travle perioder må du påregne ekstra leveringstid. Justos.dk leverer også pakke til din hjemme adressen for 65 kr. i fragt for ordre under 1999 kr. og gratis fragt for over 2000 kr. Der kan gå op til 5 dage for hjemmelevering.

Justos.dk leverer også udenfor Danmark. vi leverer til Finland, Holland, Irland, Italien Spanien, Sverige, Storbritannien samt Tyskland, se fragtpriser inden ordreafgivelse. Leveringstiden der kan der gå op til 10 dage.

 

REKLAMATIONSRET
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombytte, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil
reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Justos.dk
Jespervej 215
3400 Hillerød

Vi modtager helst ikke retur pakker der sendes med DAO. da de smider dem på jorden, Så for din egen skyld, da du hæfter hvis der sker noget med pakken. Alt skal leveres direkte på vores adresse, helst GLS eller Post Nord. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemer.

BEMÆRK! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse med omdeling.

 

OMBYTNING
Ved ønske om ombytning til anden vare, skal du selv foretage en ny bestilling på webshoppen. Du skal selv stå for retur omkostningerne, en returlabel koster 50kr klik her.

 

FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til justos@justos.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Henter du ikke pakken inden for fristen, som er 7 dage, vil pakken som regel blive returneret til netbutikken, og du skal som udgangspunkt selv betale for returforsendelsen.” svarende til, at der bliver fratrukket 50 kr i retur omkostninger..

 

AFTALEINDGÅELSE
Når du handler med Justos.dk er vores aftaler på dansk.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. En returlabel koster 50kr klik her. Varens stand, når du sender den retur Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købs beløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returadresse: C/o Justos.dk, Jespervej 215 3400 Hillerød.
Vi modtager helst ikke retur pakker der sendes med DAO. da de smider dem på jorden, Så for din egen skyld, da du hæfter hvis der sker noget med pakken.
BEMÆRK! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse med omdeling.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse afproblemer.

 

FORTROLIGHEDSPOLITIK
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

 

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Justos.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på justos.dk er Justos.dk. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtig, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: justos@justos.dk.

 

KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Justos.dk, Helsingørsgade 9 st, tv, 3400 Hillerød). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Klage portal for naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag –
uanset beløbets størrelse. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

STANDARDFORTRYDELSES-FORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Justos.dk
Jespervej 215
3400 Hillerød
E-mail: justos@justos.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ______ Modtaget den: ______
Forbrugerens navn: _______________
Forbrugerens adresse: _______________
Forbrugerens underskrift: _______________ Dato: ______
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13-02-2023